Spreminjanje uma

Jesen 2014,
letnik X, številka 3

David L. Brierley

Septembra lansko leto so mnogi naši učitelji, starši in udeleženci seminarja za waldorfske učitelje sodelovali na simpoziju v Zagrebu, pod naslovom ‘Od možganov do uma’, kjer smo govorili o vrednotah waldorfske šole v povezavi z nevroznanstvenimi odkritji. Udeleženci so imeli čast slišati stališča ugledne, svetovno znane znanstvenice, pisateljice, gospe, ki nastopa v mnogih medijih, in baronice, Susan Greenfield. Kot profesorica sinaptične farmakologije na univerzi v Oxfordu se osredotoča predvsem na iskanje zdravila za alzheimerjevo in parkinsonovo bolezen. Konferenca je bila priložnost, da skupaj pogledamo na vprašanje izobraževanja in zdravja.
S tem člankom vas želim spomniti na pomen te naveze.

Preberite več

Veselje do igre in spretnost pri igri

Jesen 2014,
letnik X, številka 3

David L. Brierley

Ne prenehamo se igrati zato, ker se staramo;
staramo se zato, ker se prenehamo igrati.

-George Bernard Shaw

Na igro mnogokrat gledamo kot na nekaj, kar je nasprotno od dela. Še vedno radi mislimo, da je igra nepomembna in brez pravega smisla, čeprav so v zadnjih petih letih raziskave pokazale prednosti igre v povezavi s čustvenim zadovoljstvom in intelektualnimi dosežki.

Preberite več

Osnove antropozofije

Osnove antropozofije: Antropozofska duhovna znanost kot eliksir življenja

Brane Žilavec

V prejšnjem prispevku je bilo opisano, kako so v našem organizmu ves čas dejavne sile smrti, ki omogočajo naše zavestno življenje, obenem pa so to iste sile, ki povzročijo človekovo smrt – to je smrt fizičnega telesa. Te sile umiranja morajo biti uravnotežene s silami življenja, ki venomer obnavljajo naše fizično telo. Med ljudmi z materialističnim pogledom na svet obstaja veliko zanimanja za načine, ki omogočajo ohraniti mladostni videz in počutje tudi v kasnejših letih življenja in tako podaljšati njihova življenja. V ezoteričnem jeziku se tovrstno prizadevanje imenuje ‘iskanje eliksirja mladosti’ oziroma ‘iskanje eliksirja življenja’. V tem prispevku se bomo osredotočili na vprašanje, ali nam pri tem iskanju lahko pomaga antropozofska duhovna znanost.

Preberite več

Celoten članek

Jesenski čas

Jesen 2014,
letnik X, številka 3

Mihaela Zalokar

Princip SULFUR – sveti duh – 20. 7. do 20. 11.

Sulfur je podrejen zraku, je princip duha zraka, ognja, svetlobe, toplote, izgorevanje, pepel in ponovno rojstvo. Je brez teže. Sulfurično je kozmično nebesno – zrak. Pri rastlini je to cvet, prašniki, eterična olja, plodovi semena, ki jih varujejo salamandri, elementarna bitja toplote in svetlobe. To so varuhi etrov duhovnega življenja. Človek z njihovo pomočjo tako razmišlja kot angeli o delu človeka v duhu, ne o snovi. Vile zraka.

Preberite več

Predstavitev zelišč in nekaj nasvetov za njihovo uporabo

Jesen 2014,
letnik X, številka 3

Frančiška Jeromel

Na južnih pobočjih Pohorja so odlični pogoji za rast številnih zdravilnih rastlin. Sredi zelenih gozdov, travnikov, pašnikov, obronkov in širnih pohorskih planj, dozorevajo najžlahtnejši sadovi narave. Naš namen je, da vam jih približamo in ponudimo na čim bolj naraven način, tako da vam bodo pomagali ohraniti zdravje in dobro počutje.

Preberite več

Rastline utrjujemo z biodinamičnimi preparati

Jesen 2014,
letnik X, številka 3

Breda Medvešček

Letos posebne razmere tudi v biodinamični pridelavi

Letošnjo pridelovalno sezono bi tudi na območju delovanja društva Ajda Goriška lahko označili kot precej težavno: nadpovprečno visoke temperature v začetku leta in nato deževna pomlad z občutnimi toplotnimi nihanji med dnevom in nočjo. Sledili so tako imenovani poletni meseci, ki pa so s soncem in poletnimi temperaturami precej skoparili, padavin pa je bilo zares na pretek.

Preberite več

Celoten članek

Otroška vprašanja: Kaj v resnici hočejo vedeti?

Poletje 2014,
letnik X, številka 2

Nancy Blanning

Majhni otroci nenehno sprašujejo. Njihovo prvotno nemo kazanje s prstom, ki bi lahko pomenilo ‘Hočem tja’, ‘Kaj je tisto?’ ali ‘Hočem’, se končno ubesedi. Prva vprašanja se pojavijo pri 18 do 24 mesecih in se večinoma začno s ‘Kaj?’. Toda tretje leto prinese več vprašanj: Kdo?, Kaj?, Kje? in Zakaj? Ko ravno začenjajo spraševati, nas njihovo otroško stanje, zavedanje, ki se prebuja, zlahka zavede.

Preberite več

Živa linija

Poletje 2014,
letnik X, številka 2

David L. Brierley

Osvetlitev umetnosti v novi luči

Razstava del učencev Waldorfske šole Ljubljana naj bi bila le majhen in skromen prispevek k razpravi, ki poteka v Evropi o tem, kakšna je vloga umetnosti v izobraževanju. Ta je osnovana na splošnem prepričanju, da z umetniškim izobraževanjem vzgajamo ustvarjalnost in zelo verjetno tudi druge veščine, ki vodijo v inovacije. V družbah, ki temeljijo na znanju, so inovacije ključni motor ekonomske rasti in splošne dobrobiti.

Preberite več

Celoten članek

Reakcija na učinke jedrskega sevanja

Poletje 2014,
letnik X, številka 2

M. Kelly Sutton

Potencial antropozofske medicine za zdravljenje

Ko to pišem, je v primerjavi s pravo tragedijo, ki jo je Japonska doživela kot posledico potresa in cunamija, večji del sveta doživel le nekakšne požarne vaje. Neverjetno zmožnost Japonske, da se zaščiti, organizira in se sprijazni, je ta izziv postavil na veliko preizkušnjo. Njihovo trpljenje je lahko v poduk vsemu svetu in upati je, da bomo dobri učenci. Zdravniki in odgovorni se sprašujejo, kako omiliti učinke izpostavljenosti jedrskemu sevanju. K sreči so mnogi ljudje in organizacije ponudili praktične predloge glede tega in glede naše skupne prihodnosti.

Preberite več