Združenje Demeter Slovenija je februarja v sodelovanju z Zvezo biodinamikov Slovenije in Demeter International organiziralo prvi modul strokovnega izobraževanja za mentorje, svetovalce, kontrolorje in certifikatorje za biodinamiko.
Celoten članek
Poučevanje kemije na waldorfski srednji šoli
Pogovor z gostujočim predavateljem Andersom Hoierjem
Anders Hoier, ki je od leta 1976 aktiven član waldorfskega gibanja, se je rodil na Danskem. Bil je razrednik in predmetni učitelj na srednji šoli, kjer je učil predvsem kemijo, biologijo in fiziko. Od leta 2006 je gostujoči učitelj na Waldorfski šoli Ljubljana. V zadnjih 25 letih predava tudi v seminarjih za waldorfske učitelje na Danskem, v Sloveniji, Hrvaški in nekaterih drugih deželah.Zanima ga predvsem, kako poučevati naravoslovje na waldorfskih šolah danes.
Zdravljenje po meri človeka
V prvih desetletjih 20. stoletja je bilo v Evropi vedno več železniških prog, elektrika in druge dobrine tehnologije so postajale vedno bolj dostopne. V proizvodnji je bilo vedno več avtomatizacije, pričela se je industrijska proizvodnja hrane, industrijsko kmetijstvo, tehnični vzlet je zajel tudi medicino. V umetnosti so se pojavile avantgardne smeri, v naravoslovnih znanostih pa teorije, iz katerih se je razvila nuklearna fizika. Tradicionalni pogled na svet se razblinja. Entuziazem za spremembe v načinu življenja in razmišljanja je bil na začetku prejšnjega stoletja mnogo večji kot danes.
Človekov mali in veliki svet
Današnja, vse bolj globalizirana in dehumanizirana družba, v kateri postaja človeško življenje preveliko breme, zgolj številka in sredstvo za doseganje egoističnih in nemoralnih ciljev, postavlja pod vprašaj perspektivo kvalitativno-progresivnega razvoja človeštva. Zdi se, da je v poplavi svetovnih nazorov in ideologij težko razločiti vizije in ideale, ki bi človeku lahko vrnili izgubljeno navdušenje, plemenito strast do življenja, zvezdo vodnico, dostojno Človeka. Eno takšnih vizij je mogoče strniti v dve besedi – mikrokozmos in makrokozmos.
Setveni kozmični koledar v skladu z razvojem zemlje in človeka
V zimskem času biodinamiki mnogo razmišljamo, meditiramo in se tudi sprašujemo, koliko smo bili v preteklem letu uspešni pri vzgoji rastlin, koliko nam je bila narava naklonjena. Cel niz vprašanj si lahko zastavimo in eden od odgovorov je lahko tudi, da nismo upoštevali pravega kolobarja, takega, ki ustreza rastlini in celotnemu sistemu našega osončja, oz. tistega reda in točnosti vseokrog, ki ga je upesnil Beethoven in ga je s truda polnim raziskovalnim delom utemeljila naša pokojna Marija Thun.
Barva kot luč čustev v glasbi
Navajam nekaj ‘barvnih utrinkov’, ki se mi porajajo na to temo.
Individualna pozorna nega otroka v jaslični skupini
Jaslični otrok preživi večji del dneva v ‘nestrukturiranem času’, ko potekajo vsakodnevni elementi dnevne rutine: previjanje, oblačenje, hranjenje, umivanje, spanje, prosta igra in pospravljanje, tudi nežno oblikovanje prehodov med dejavnostmi.
Biodinamični preparati: včeraj, danes in jutri
Združenje Demeter Slovenija je v sodelovanju z Zvezo biodinamikov Slovenije v novembru organiziralo dvodnevni seminar z g. Jean-Michel Florinom, vodjo Sekcije za kmetijstvo v Dornachu v Švici.
Življenjsko pomembne veščine
Nekateri jim rečejo ‘gospodinjska opravila’, ampak v resnici so to življenjsko pomembne veščine – in če jih začneš dovolj zgodaj učiti in urediš tako, da je učenje prijetno, pripomorejo, da se otroci počutijo spoštovani člani družine (bolj kot razvajenčki).
Opravila ob jesenskem vdihu zemlje
Tudi Zemlja diha, čeprav počasi. En ciklus traja eno leto. Od zodiakalnega znamenja strelca do znamenja dvojčkov, v času dvigajočih luninih lokov, Zemlja izdihuje. Od dvojčkov do strelca, v času padajočih luninih lokov, pa Zemlja vdihuje (opomba: po astronomskem koledarju traja znamenje dvojčkov od 20. junija do 20. julija, znamenje strelca pa od 20. decembra do 19. januarja).