Celoten članek

Glina v rogu

Jesen 2013,
letnik IX, številka 3

Elvira Devetak

Glina je v biodinamiki temeljni element za prepariranje tal. Uporaba gline je bila še posebej poudarjena s strani dr. R. Steinerja kot tudi raziskovalcev. Glino se uporablja tako na medicinskem kot zdravstvenem področju in seveda tudi na kmetijskem področju.

Preberite več

Celoten članek

Pasta za drevesni debelni premaz

Jesen 2013,
letnik IX, številka 3

Elvira Devetak

Veliko vrtnarjev pozna pasto za drevesni premaz debelne skorje. To je tehnika, ki je najbolj uporabna predvsem pri sadnem drevju, ki že kaže znake staranja. Običajno se debla premaže s pasto takrat, ko je listje že odpadlo, torej pozno jeseni in čez celo zimo. Pasta je kremasta zmes v obliki blata, s katero namažemo debla dreves vse do prvih vej.

Preberite več

Celoten članek

Zdravljenja karcinoma z belo omelo in Steinerjev opis karcinoma

Jesen 2013,
letnik IX, številka 3

dr. Henning Schramm

Poročilo inštituta Hiscia

Raziskovalni projekt Hiscie: Karcinom kot napačno umeščen, narobe razvit čutni organ.
Ali nam lahko ta Steinerjev opis pomaga k boljšemu znanstvenemu razumevanju tega, kako se karcinom razvija?

Ta članek je bil objavljen v okrožnici mednarodnih raziskav na področju antropozofske medicine.

Preberite več

Dunaj, Budimpešta in Bratislava

Poletje 2013,
letnik IX, številka 2

Igor Velepič

Glasbena in zgodovinska ekskurzija

Od četrtka, 23., do ponedeljka, 27. maja 2013

V četrtek, 17. maja, dopoldne so nas z izvrstnim koncertom, v katerem je bila tudi Božična kantata, navdušili dijaki (njih 70) waldorfske šole Pötzleinsdorf z Dunaja pod taktirko njihovega učitelja glasbe Andreasa Geberja. Že lani so nam z izvedbo Carmine Burane skladatelja Carla Orffa priredili sijajno doživetje. Z vsemi temi svojimi nastopi so oni navdušili nas, naša šola in mesto Ljubljana pa njih!

Preberite več

Od vzgoje do samovzgoje

Poletje 2013,
letnik IX, številka 2

mag. Boštjan Štrajhar

Slovenci smo možnost izbire osnovne šole dobili z osamosvojitvijo. Poleg javnih šol, ki ponujajo bolj ali manj isti program, lahko danes starši izbirajo še med waldorfsko, montessori, katoliško šolo in šolanjem na domu. Pedagoška načela med naštetimi šolami so zelo velika, laiki pa največkrat waldorfsko pedagogiko zmotno povezujejo s cerkvijo oziroma s pedagogiko Marije Montessori. Če je v Ljubljani po dvajsetih letih obstoja waldorfske šole njena pedagogika pustila jasen pečat v javnem in strokovnem prostoru, pa je njena pot v Celju oziroma Savinjski dolini na začetku.

Preberite več

Celoten članek

Zakaj potrebujejo otroci pravljice

Poletje 2013,
letnik IX, številka 2

Gerald Huther

Nevrobiološki razlogi za pripovedovanje pravljic

Predstavljajte si, da bi imeli čarobni napoj, ki bi otroke pripravil do tega, da bi mirno sedeli in poslušali; to bi hkrati spodbudilo njihovo domišljijo in razširilo besedni zaklad ter s tem še dodatno razvilo zmožnost vživljanjav življenje drugega in sočustvovanja, kar tudi okrepi otrokovo zaupanje in mu omogoči, da pogumno in samozavestno pogleda v prihodnost. Takšen čarobni napoj dejansko obstaja: to so pravljice, ki jih pripovedujemo ali beremo našim otrokom. Pouk pripovedovanja zgodb je najvišja oblika poučevanja.

Preberite več

Celoten članek

Vaje ob strani življenja

Poletje 2013,
letnik IX, številka 2

Samo Simčič

Odlomki iz del Rudolfa Steinerja: ‘Navodila za ezoterično šolanje’ GA 42, ‘Kako doseči spoznanja višjih svetov’ GA 10, ‘Tajna znanost v osnovi’ GA 13

I.

Najprej prikažimo SPLOŠNE ZAHTEVE, ki si jih mora postaviti vsakdo, kdor hoče razviti v sebi skrite duševno duhovne (okultne) sile. Te vaje se imenujejo ‘Vaje ob strani življenja’ (Nebenübungen).

Preberite več

Ali obstajajo realne možnosti za bistvene spremembe v organiziranosti odnosov v družbi

Poletje 2013,
letnik IX, številka 2

Rajko Atanacković

Iz meseca v mesec, skoraj lahko rečemo iz dneva v dan, je vse bolj resno stanje, v kakršnem je družbeni in ekonomski sistem, pa tudi demokracija nasploh.
Še več, vse bolj se govori o kolapsu celega sistema. Kljub temu pa ni videti rešitve, ki bi bila plodna, ki bi vzdržala in bila sposobna preživeti in ki bi izključila negativne strani sedanjega družbenega sistema.

Preberite več