Primorski waldorfski vrtec

Jesen 2012,
letnik VIII, številka 3

Tadeja Faganelj

Letošnja jesen je v Bukovici odprla vrata novega waldorfskega vrtca Kresnica, ki je že deveti tovrstni vrtec v Sloveniji, vendar prvi na Primorskem. V prenovljenih prostorih stare šole se od začetka septembra igra trenutno šest zadovoljnih malčkov, za katere po načelih waldorfske pedagogike skrbiva dve vzgojiteljici, Tadeja Faganelj in Martina Pahor Stanič (nekaj že vpisanih otrok se nam bo pridružilo v prihajajočih mesecih). Smo Organizacijska enota Primorska, ki deluje kot podružnica Waldorfske šole Ljubljana.

Preberite več

Vpliv zaslonske tehnologije na otroke 1. del

Jesen 2012,
letnik VIII, številka 3

dr. Aric Sigman

Predstavitev v evropskem parlamentu

Evropsko združenje razpravlja o mnogih vidikih življenja državljanov. Pa vendar nihče nikoli ni mislil, da bo o glavni dejavnosti Evropejcev, ki je v porastu – gledanje zaslonskih medijev, potrebna parlamentarna razprava. V času otroštva preživijo otroci danes več časa pred televizijo kot pa v šoli. Povprečni sedemletnik preživi pred zaslonom že celo leto dni po 24 ur, povprečen mladostnik v Evropi pa do 18. leta pred zaslonom preživi že štiri leta po 24 ur.

Preberite več

Oksitocin in naša potreba po dotiku

Jesen 2012,
letnik VIII, številka 3

Thea Blair, waldorfska učiteljica in otroška terapevtka

Prvič sem opazila, kako učinkovit je dotik, ko sem štirinajst let delala z mešano skupino predšolskih otrok na svojem domu in razreševala konflikte ter čustvene težave pri otrocih. Začelo se je kot raziskovanje, kako obvladati obnašanje malčkov, ki se preprosto niso mogli povezati s svojimi vrstniki. Držala sem jih v objemu, kot bi bili dojenčki, in odkrila, da je bilo to zdaleč bolj učinkovito, kot katera koli oblika sprostitve.

Preberite več

WTT

Jesen 2012,
letnik VIII, številka 3

Iztok Kordiš

Waldorfska triglavska transverzala

Kdo je prvi dal idejo, se ne spomnim več in pravzaprav to niti ni tako pomembno. Pomembno je, da smo idejo udejanjili. Bilo je pred desetimi leti, ob desetletnici delovanja naše šole, ko smo izpred šole prvič krenili peš na Triglav. Pot je bila takrat prvi dan nekoliko krajša, saj smo imeli prostore še na Rodičevi, ves ostali del poti pa je bil enak kot letos, ko smo ob dvajsetletnici delovanja ponovno izvedli ta pohod in v petih dneh prehodili našo WTT ali waldorfsko triglavsko transverzalo, kot smo jo letos poimenovali.

Preberite več

Tekoča modrost

Jesen 2012,
letnik VIII, številka 3

Mario Čuletić

Iz knjige Theodorja Schwenka Sensitive Chaos

Sedaj smo z našim proučevanjem prišli tako daleč, da moramo upoštevati možnost, da človeški in živalski organi ter rastlinske oblike nastajajo iz vodnega elementa, vendar vsak v svojem času. Organske oblike, ki jih ustvarja tekoča voda, se za trenutek pojavijo, da bi potem znova izginile in postale nevidne.

Preberite več

Zakaj kmetujemo

Jesen 2012,
letnik VIII, številka 3

Severine von Tscharner Fleming

Kmetovanje je naporno, koristno delo, ki pa ga ne smemo jemati zlahka. Potrebna je motivacija. Če ne bi imeli motivacije, bi počeli kaj lažjega, bolj dostopnega, za družbo bolj sprejemljivega. Pa vendar, tukaj smo, odločno, strastno kmetujemo. Zakaj? Vsak od nas ima svoj razlog. To je proces, ki se začne, ko tisto prvo leto preživimo v naravi, ko po nas plezajo in nas pikajo žuželke, ko opravljamo opravila za nekoga drugega.

Preberite več