Pomlad 2014,
letnik X, številka 1
Nick Thomas
Predavanje na srečanju antropozofskega združenja na Irskem
Antropozofsko razumevanje majevskih prerokb
To je tema, ki jo že nekaj časa raziskujem. Če boste raziskovali na internetu, boste našli mnoge temačne internetne strani z različnimi prerokbami. Na neki strani na primer majevski sveti mož odklanja vsako misel o tem, da bi Maji sploh karkoli prerokovali in kasneje bom poskusil to pojasniti. Drugi ljudje so si vsekakor dali veliko opravka s tem, da so dajali prerokbe, ki so slonele na majevskem koledarju, ki ga sam jemljem resno, kajti ljudstvo Majev je imelo okoli leta 600 pred. n. št. visoko razvito civilizacijo. Skupaj z Olmeki in Azteki in drugimi narodi so Maji živeli več tisoč let, višek pa je njihova kultura dosegla med leti 200/300 n. št. in 800/900 n. št., potem pa je izginila. Zakaj je ta civilizacija izginila in kaj je bil vzrok za to, je za naše znanstvenike velika skrivnost.
Maji so razvili sistem, po katerem so lahko z neverjetno natančnostjo napovedali astronomske dogodke. Leto 2012 je zadnje leto njihovega tako imenovanega ‘dolgoročnega izračuna’. Vedno so se zavedali možnosti, da lahko na Zemlji pride do velikih sprememb, in ker se njihov koledar doglega štetja konča z decembrom leta 2012, prevladuje mnenje, da bi lahko pričakovali, da se bo nekaj zgodilo. Prerokovanje je eno najtežjih opravil, ki ga ljudje imamo. Prvi izziv je, da postaviš prave datume. Leta 1950 sem bil v internatu v Nemčiji in 15. avgusta naj bi bilo konec sveta. Lahko si predstavljate, kako smo fantje stali in čakali na konec sveta! Toda nekdo je izmeril piramido z napačnim metrom in tako se to ni zgodilo! Koliko prerokb v starem testamentu je bilo prepoznanih v času, ko so se zgodile? Kot vemo, dokaj malo. Kadar slišimo prerokbo, jo radi interpretiramo po svoje, glede na naš nivo evolucije ter po navadi na povedano pripnemo napačno miselno podobo. Zato prerokbo spregledamo in jo prepoznamo šele po tistem, ko se je uresničila. Leta 2012 smo se ukvarjali s tem, ali se bodo prerokbe iz koledarja Majev in drugih virov uresničile.
Za nas antropozofe je pomembno, da teh stvari ne spregledamo. Zelo enostavno je reči: ‘Bil sem na internetu in to, kar sem našel, je kup nesmisla, to bom zanemaril.’ Včasih imamo v našem gibanju težavo, kako ravnati z duhovnimi izjavami ali napovedmi. Pojavijo se ljudje, ki so jasnovidni, vendar je njihov obstoj v družbi zelo kratek, nato pa ponovno izginejo. Katoliška cerkev ne mara živečih svetnikov, dosti preveč nadležni so. Potem ko so mrtvi, so v redu. Tudi mi imamo nekako podobne težave. Predstavljajmo si, da nekdo vstopi v našo sobo in začne govoriti v stilu Rudolfa Steinerja, z enakim jasnovidnim poznavanjem in enako zmožnostjo opisovanja duhovnega sveta. Verjetno bi mu rekli, naj gre kam, kjer se bo tega znebil. Samo pogledati moramo, kako se godi takim ljudem, ki danes živijo, na primer Judith von Halle, in težave, ki se pojavljajo okoli take osebe. Sam sebe tako kot druge imam za odgovorne, da o takih osebah enostavno nimamo nobenih podatkov, saj je težko vedeti, kako se s tako osebo povezati. Toda spomnimo se na misterijske drame in Teodoro, ki na začetku nenadoma vstane in spregovori iz te druge zavesti ter tako ljudem ob sebi prinese neke vrste Kristusovo razodetje. Rudolf Steiner je to postavil kot nekakšen arhetip tistega, kar bi od take osebe lahko pričakovali in kako bi se lahko na tak dogodek odzvali. V preteklosti sem naletel na mnogo trditev in sem vedno poskušal ostati odprt, da vidim, kakšen fenomen se bo z dotično osebo pokazal. Ponavadi nam fenomen začne sam govoriti in človek lahko pride do neke ocene in pomembno je, da vsega preprosto ne zavržemo, zato ker ‘je gospod doktor rekel’ to ali ono, temveč raje poslušamo. Tudi sam sem delal napake ter spodbujal in zagovarjal ljudi, ki so se kasneje pokazali kot goljufi. Toda čutil sem, da raje delam napako na ta način, kot da bi jo naredil s tem, ko bi rekel: ‘Ne, to se mene ne tiče.’
Preberite več v tiskani izdaji.
prevedla: Marina Nuvak